23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Magasins smertefulde succes

Magasin besluttede sig for at finde ud af, hvem kunderne egentlig var. Det gav pote og underskud blev vendt til overskud.








I 2008-2009 præsenterede stormagasinet Magasin på Vingårdsstræde i centrum af København et underskud på bundlinjen. Det skriver Jyllands-Posten. Peter Fabricius, som er økonomidirektør i stormagasinet, har måttet ændre i organisationen for at vende underskuddet til det overskud på 98 millioner kroner, som Magasin præsenterede i regnskabet for 2012-2013. Overskuddet er resultat af at stormagasinet besluttede sig for at finde ud af, hvem kunderne egentlig var. En løsning blev at indsamle og bearbejde store mængder data om blandt andet deres købsvaner. Det betyder, at der i dag er et mindre lager, som binder færre penge end tidligere. Ved hjælp af big data kan man regne ud og forudse, hvilke varer kunderne vil købe.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.105